U kunt een factuur aanmaken door het invullen van de inkomstenregels op het inkomstenblad welke u vanuit het dashboard kunt benaderen.
Uw factuurnummers worden automatisch aangemaakt en deze cellen (grijs gearceerd) zijn beveiligd tegen het overschrijven.
Na het invullen van een invuldatum en een klantnummer wordt er automatisch een factuurnummer gegenereerd.
U kunt meerdere regels op 1 factuur zetten, dit doet u door gebruik van dezelfde invuldatum met hetzelfde klantnummer in de volgende regel.
Na het invullen van uw inkomstengegevens dient u altijd CTRL-ALT-F5 te gebruiken alvorens naar de facturen te gaan voor het compleet doorrekenen van EasyAdmin.
U kunt nu het factuurnummer kiezen op het factuurblad in de daarvoor bestemde (bordeaux rode) cel bovenaan.
Bij een 1e gebruik kan het voorkomen dat u naar boven moet scrollen om de 1e factuurnummers zichtbaar te maken.
U kunt de omschrijving op het inkomstenblad invullen, waarbij u op de factuur de keuze heeft om de omschrijving uit het inkomstenblad of de artikelomschrijving te kiezen.
Deze artikelomschrijving wordt automatisch vanuit het voorraadbeheerscherm gehaald.
Deze optie's staan aan de rechterkant van uw facturen als een keuzeveld. U kunt hier eenvoudig mee experimenteren voor het gewenste resultaat.